mandag 18. juli 2011

Nokre bilete mellom eksamenane

Får aldri nok av Meru…

SAM_6702

Vi har eksamen, og det går strålende. Tiden vår her er snart i ferd med å renne ut. Det er veldig trist å tenke på…

Men det skal jo bli gjilt å trø på norsk jord igjen. Absolutt. Mon tro hva som venter meg der… Smilefjes som blunker

SAM_6670

En vakker dag jeg gikk forbi mchungajilandsbyen (landsbyen pastorfamiliene bor på) hadde jeg kameraet med meg, og da kom alle barna bort til meg og sa: "Shikamoo mzungu. Naomba kupiga picha." Og jeg gjorde som de sa og tok bilde. Herlige barn...

SAM_6506

Matoke – kokte bananer, litt kjøtt og grønnsaker. "Tanzanias svar på lapskaus?", spør Stian.

SAM_6606

På besøk i Hindutempelet. Men hindupresten kan ikke snakke noe annet enn Indisk. Heldigvis har vi med oss muslimen Hussein, som har en venn fra India som er sikh, som kan snakke med presten som er hindu. Herlig pluralisme.

SAM_6230

Mchungaji Stian etter en morning devotion nr. 1. Nå har Stian fått seg hårforlengning – han ser ut som en hippie – og på torsdag skal han ha sin andre morning devotion. Han skal preke på swahili. Sprek gutt.

Apropos morning devotion; jeg hadde to dette semesteret. Jeg skulle egentlig ha tre, men de fant ut at jeg var pinsevenn, noe som er veldig fy-fy her, så jeg be strøket fra lista. Det er skarpe kanter mellom pinsevenner og lutheranere her i landet… Uka etter ble han som skulla ha morning devotion syk, og spurte meg om jeg kunne steppe inn. Så jeg dukket opp igjen, jeg Smilefjes

SAM_6502SAM_6475SAM_6180

Sjalabais! Smilefjes som blunker

2 kommentarer:

  1. hei ! Koselig med nytt :)Skjønte ikke helt det med Stian som hippie...,men stas og imponerende at han preker på swahili:)Dere er virkelig flinke gutter og mødrenes stolthet :)Klem fra Stians mamma.

    SvarSlett
  2. Moro aa lese. Vi koser oss paa mallorca. Aashild au!

    Hilsen aina, morten og kidsa

    SvarSlett