mandag 8. november 2010

En gratulasjon til lillesøster

Selv om jeg har nådd en relativt “voksen” alder, iallefall til ungdom å være, så har jeg den gleden av å være storebror og gudfar til ei jente som i dag fyller ni år.

Åshild går i fjerde klasse. Hun spiller fløyte og rir på hest. Og hun elsker klær. Hun er strålende vakker, herlig og skjønn. Det er, og kommer alltid til å være, mange lidende guttehjerter i kjølvannet av hennes tilstedeværelser. Uheldigvis for dem har Åshild tre voksne storebrødre som alle vokter henne med argusøyne.

Man blir ikke så gammel før man merker at tiden går alt for fort. At Åshild blir ni år i dag er på kanten til å være skremmende. Jeg husker godt dagen da hun ble født. 8.november 2001. Jeg var femten år. Nå er jeg tjuefire. Om like mange år er jeg trettitre. Hmmm…

Gratulerer med dagen, kjære lillesøster! Smilefjes

IMG0016OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Åshild 03SAM_2759

4 kommentarer:

  1. Så utrolig fint skrevet! Håper alt går bra i Tanzania. Utrolig gøy å følge deg på bloggen :-)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det, Merethe!
    Håper du trives i Stavanger, og at studiene går bra :)

    SvarSlett
  3. Takk for alt du har skrevet. Det var veldig fine bilder! Jeg savner deg og gleder meg til vi treffes! :-)
    Klem fra Åshild

    SvarSlett